From the American Journal of Clinical Nutrition: Vitamin C supplements lower high blood pressure! Studies in 29 trials over 8 week durations now prove that increased vitamin C intake is associated with lower BP readings – with a median dose of just 500mg. Lead study author, Dr. Peter R. Miller commented “Our research suggests a modest blood pressure lowering effect with vitamin C supplementation.” In these studies, patients with hypertension had a drop of about 5 in diastolic and systolic pressure. This one thing could significantly lower cardiovascular and stroke risk for the millions of adults diagnosed with mild hypertension. I wonder what would happen if you took my recommended dose of 5,000mg of GMO-free vitamin C?
